Cvičení na Umíme matiku

Rozhodovačka

  • Vhodné jako „rozcvička“ či „rychlé připomenutí“.
  • Jasné a snadné ovládání: volba ze dvou možností. Vhodné pro dotyková zařízení, na klávesnici je možné použít šipky.
  • Velmi široké pokrytí témat.
  • Lehčí než jiná cvičení, protože stačí umět odpověď rozpoznat, není nutné ji vymyslet.
  • Ukázka 1, Ukázka 2

Počítání a Slovní úlohy

  • Vhodné jako domácí úloha.
  • Psaní číselné odpovědi na klávesnici či dotykové „kalkulačce“.
  • Důkladnější procvičení než Rozhodovačka, odpověď je nutno vypočítat, nelze tipovat.
  • Ukázka 1, Ukázka 2

Pexeso

  • Atraktivní, univerzálně použitelné cvičení.
  • Párování kartiček, které k sobě patří. Nejde o klasické paměťové pexeso, kartičky se neskrývají.
  • Snadné ovládání myší i dotykem.
  • Při řešení se odkrývá obrázek, což je zejména pro mladší děti vděčné.
  • Stejně jako u Rozhodovačky i zde stačí odpověď „rozpoznat“. Toto cvičení ale obsahuje více možností, takže je více kognitivně náročné a nejde u něj tak snadno hádat.
  • Použité příklady jsou často nějakým způsobem podobné (např. „3+(4-2)“, „3-(4-2)“, „3-(4+2)“), což vede k užitečným srovnáním a uvědomění si kontrastu.
  • Ukázka 1, Ukázka 2

Přesouvání

  • Atraktivní, univerzálně použitelné cvičení.
  • Snadné ovládání pomocí přesouvání kartiček na správná místa v obrázku.
  • Umožňuje často netradiční procvičení klasických témat.
  • Zadání v sobě občas obsahují prvek „logické úlohy“ –⁠ je třeba umístit všechny kartičky tak, aby řešení jako celek dávalo smysl.
  • Ukázka 1, Ukázka 2

Krok po kroku

  • Řešené příklady s otázkami na dílčí kroky (odpověď výběrem ze dvou možností, podobně jako u Rozhodovačky).
  • Určeno především pro úvodní seznámení s tématem, studenti zde mají možnost si projít ukázkově řešené příklady.
  • Průběžné otázky jsou relativně snadné, úloha však vyžaduje soustředění –⁠ student musí průběh řešení sledovat. Úloha je vhodná především pro řešení „v klidu“.
  • Ukázka

Logické úlohy

  • Sokoban, Kulička, Rušná hodinka, Barevné Sudoku, Rozdělovačka, Číselná skákačka
  • Více či méně známé logické úlohy se širokým spektrem zadání od velmi lehkých až po velmi složité.
  • Ideální pro zpestření výuky –⁠ úlohy jsou zábavné, díky silnému důrazu na logické myšlení jsou však současně relevantní k výuce.
  • Možné též využít jako bonusový oříšek pro schopné studenty, v nabídce je dostatek těžkých zadání, která zavaří hlavu i expertovi…

Hry na rychlost (Střílečka, Roboti, Tetris, Příšerky)

  • Slouží především pro zpestření výuky.
  • Tato cvičení používají stejný typ otázek jako Rozhodovačka (výběr z možností), je u nich však důležitá rychlost odpovědi.
  • Důraz na rychlost má však i pedagogický smysl –⁠ vede k zautomatizování a plynulejšímu užití znalostí.

Hry pro více hráčů (Závody, Územíčka, Týmovka, Tipovačka)

  • Slouží především pro zpestření výuky.
  • Opět stejný typ otázek jako Rozhodovačka (výběr z možností) s důrazem na rychlost odpovědi.
  • Hraje více hráčů proti sobě a vidí vzájemné srovnání.
NAPIŠTE NÁM

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Časté dotazy Návody pro rodiče Návody pro učitele

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence